Ridning.

Jag tänkte skriva lite om det här med att rida i repgrimma, halsring, löst, barbacka osv! 
 
jag tycker inte att man rider löst bara för att man har åkt runt lite i paddocken och låtit hästen gått runt lite hur som helst! Jag tycker att man rider löst när man kan styra hästar mot hinder, rida där man vill osv! och inte att bara hästen väljer vägarna!
 
Nej jag och Jupiter kan inte rida löst än och jag kommer inte stressa fram det! Den dagen kommer när den kommer!
 
Sedan är det samma sak med halsring, jag har självridit LA:1 i halsring på Jupiter så jag vet att det går! Jag har hoppat i halsring på både Jupiter och Chiva! Så det går !
 
Att se små ungar som har kanske åkt runt lite i paddocken och sedan säga att dom har ridit i repgrimma och få massor beröm och sedan ser man andra som hoppar banor samt rider dressyr löst som knappt får något beröm alls? Är det verkligen rätt? Endel sliter häcken av sej och får inte beröm men andra som bara glider runt får överflöd av beröm!
 
det är felfelfel såå nu ska jag berömma alla som har RIDIT löst eller i halsring! Ta åt er av berömet för ni rockar!
 

 
/Felicia

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0