Kommentarer.

Genom åren så har jag fått en och annan kommentar, om min sits osvosv! I början tog det emot extra hårt, jag kunde ligga och tänka på den där kommentaren i flera dagar, nu när jag kollar tillbaka så överdrev jag en aning i svaren till den personen, jag hade alltså behövt ta några djupa andetag, gå ut lite till hästarna och sen gå in och sätta mej och lugnt skriva ett svar, men det fanns inte i min värld just då! Det är väldigt olika på hur man känner sej efter att man har fått en negativ kommentar, dom som skriver dom negativa kommentarerna brukar inte alltid tänka sej för innan dom skriver utan tänker mer att "Detta skulle jag fatta direkt om någon annan skrev till mej!" Men alla uppfattar inte saker likadant!
 
 
Många blir upprörda, kanske gråter, slår på saker, vad vet jag? Jag som skriver kommentaren kanske ska tänka till en extra gång att är det verkligen värt att skriva det? Är det värt den där diskussionen blir? Jag har ju faktiskt inte sett ekipaget innan? Hade jag kunnat säga detta IRL? isf varför skriver jag det då? Jag själv såg idag när några *nämner inga namn* satt och skrev om en person som att hon var den värsta i världen, men dom hade aldrig ens pratat med henne IRL? Det blev jag ganska upprörd över men ist för att starta bråk så tar jag några djupa andetag och ser till att jag skriver på ett moget sätt till dom att dom kanske ska hålla det där för sej själva! 
 
 
När man får en kommentar om sin ridning speciellt så blir man upprörd, endel skriver fula ord till personen som har sagt sin åsikt lite klumpigt kanske men om jag ska vara ärlig så tror inte jag att det hjälper det brukar oftast bli värre då, omvänd det till något positivt istället! Låtsas som att det var den snällaste kommentaren du någonsin fått! Då kan inte personen fortsätta hålla på för vem kan bli sur på någon som bara blir gladare och gladare för varje kommentar h*n får? Jag hade nog inte klarat det i alla fall! 
 
För jag tror att vi aldrig kommer komma ifrån folk som säger sin åsikt rakt ut utan att tänka sej för, men det är ju alltid värt att försöka ändra på det negativa till positiv? :) Tänk på det nästa gång ni får en sån där kommentar där ni bara känner att nu vill inte jag leva längre jag slutar med allt! Tänk på alla som faktiskt är snälla och som tycker att du är bra? 
 
Jag har bloggat/vart på dv i 3 år! Jag har lärt mej av många andras och mina misstag! Man måste även kunna säga förlåt om man har sagt något taskigt eller låtit dryg, kanske hade man en dålig dag? Men ska man verkligen skriva massor över internet då? Jag har fått mycket skit, jag vet vad jag pratar om! Jag har även många ggr insett att fanfanfan varför var jag så taskig? Då har jag alltid bett om ursäkt och sedan har jag stått för att jag gjorde det ni kan inte slingra er ur vad ni har gjort? Gjort är gjort men bara för det behöver ni inte gå runt och ljuga för folk att nääää det där hände inte alls!
 
 
Kommentarer kan skada! Jag pratar av erfarenhet och om era föräldrar en dag skulle förbjuda er att blogga osv lyssna då på föräldrarna ta inte er mammas eller pappas dator och börja om? Om ni mår dåligt av alla kommentarer ska ni nog sluta helt, byta kapitel! Jag har många gånger stått och stampat i samma äckliga hål och aldrig tagit mej ur det! Men jag har nu insett att jag kan inte fortsätta vara sån här?  Om folk är taskiga, svara inte eller omvandla det till snälla kommentarer, om ni själva sitter där bakom datorskärmen och skriver massor av taskiga kommentarer kanske ska ni tänka till en extra gång att detta tar jag IRL! Endel mår verkligen inte bra av kommentarer såsom Eftergift!? osv! Vem vet? Dom kanske tränar just på den saken du påpekade precis? Visst dom har lagt upp en bild osv men bara för det betyder det inte att alla kan gå runt och skrika sina åsikter över allt? 
 
 
Det är precis som att bli uthängd, bara för att man har lagt upp en bild betyder det inte att folk kan ta den och skrika ut att kolla vad fult Felicia rider! Hur skulle världen se ut om alla tog andras bilder och hängde ut dom så att dom fick PM, SMS, Mejl osv om just den saken? Jag har suttit i den sitsen många ggr! Oftast när jag har mått som värst det är då dom kollar igenom allt! Gör hon rätt? NEJ däär ligger ett hårstrå fel! Det lägger vi upp en bild med hennes namn så är vi anonyma oxå! Lixom komigen? Jag granskar alltid mina bilder innan jag lägger upp dom, jag ser själv vad jag behöver öva på 500 pers behöver inte påpeka det åt mej? Att förvrida sanningen till lögner och tvärt om och sedan lägga upp en bild med namn och allt för att det var ett bra exempel det går inte! Alla får ha sina egna åsikter men man behöver inte skrika ut över hela världen att kolla vad fult hon rider! 
 

Sköt ditt egna liv innan du börjar påpeka andras!
 

//felicia
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0