Avundsjuka.

Avundsjuka finns nog överallt ! Jag tänker inte säga att jag aldrig har vart avundsjuk för det vore att ljuga, men jag har inte vart avundsjuk på någon på iallafall ett år! Jag blir hellre glad över att se hur mina kompisar lyckas, jag blir glad för doms skull! Jag älskar att se hur folk är glada, hur dom lyckas med det dom alltid har önskat! Då går jag fram och säger "grattis" till personen som har vunnit och "men du försökte verkligen och nästa gång tar du dom" till dom som inte det har gått lika bra för! 
 
 
Jag har många vänner som har helt slutat prata med mej pga att dom är avundsjuka! Det är ganska sjukt! Men det är ju Sverige vi lever i, men mitt råd till er är att bli glad för din kompis om h*n lyckas med det h*n alltid har önskat att h*n ska lyckas med! Det hjälper inte hur mycket du än ignorerar personen, hur mycket du vill ha den där saken, det blir verkligen inte bättre! Vad förlorar du på av att säga grattis eller att ge beröm? inget! Man förlorar mer på att gå runt och tjura och vara avundsjuk! Jag lovar!
 
Så gå och ring din kompis och säg jag såg att du hade fått den där saken gud vad roligt! Eller gå och säg lycka till om någon ska på tävling! Eller grattis om någon har fått placering! 
 
Du vinner mer på att vara glad än om du är sur!
 

//felicia

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0