irriterad Felicia.

Ja nu är jag irriterad! Irriterad på folk som kallar sej fotograf och sen tar halvtaskiga bilder och sen klagar på att folk inte köper bilderna när dom är typ 13 år med visst kanske en systemkamera och bara tror att det är kameran som gör jobbet? Jag är långt ifrån fotograf, detta är än så länge min hobby! Min hobby som jag försöker utveckla till att sedan kanske börja få "jobba" lite mer och mer som lite hobbyfotograf på tävling osv! 
 
Dom har bilder som är brusiga,suddiga osvosv sedan sitter deras familjer där och kommenterar lite anonymt att åhh vad fina bilder du tar amen snälla? Visst dom kan ta fina bilder men när man är 13 år och antagligen fotar man lite med sin första systemkamera som man har köpt typ på mediamarkt,siba osvosv, ja jag är och var i den sitsen för jag har inte fotat mycket men jag ger det tid! Ja jag kommer börja ta smått betalt för bilder osv men det mesta kommer gå till hon som kommer hjälpa mej med just utskrifter osv, men jag kommer inte säga att jag är fotograf! Fotograf är man när man jobbar som det. Jag tar mycket bilder, många som blir helt konstiga men som just i stunden ser perfekta ut men sen kollar man lite, man börjar tänka mer, man söker lite, man kollar på andra bilder och sen kollar man på sin egna igen och inser hur mycket jobb,slit och tänkande det är kvar innan man tar dom där perfekta bilderna! 
 
Men jag kommer inte sticka under stol med att jag faktiskt är någorlunda bra! Jag är otroligt dålig på att kunna gå till någon annan såhär och säga att jag är bra på att fota, jag vill inte känna mej skrytig. Men genom tiden så lär man sej att prata med folk! 
 
Fotandet har jag hållt på i 2 år då jag köpte en systemkamera , det var jag som sparade och det var inte så att jag fick den av mamma och pappa för mamma speciellt tyckte att det var helt crazy att köpa en sån dyr och fin kamera till en ja vad var jag då? 12 år? Nej det fanns inte just då så jag sparade och är fortfarande skyldig dom en garage målning! Jag ska erkänna att just för stunden var det mer för att alla andra hade en kamera och varför inte jag? Men som jag har fotat, läst, pratat om kameror och åh vad jag har lärt mej på vägen!
 
Är jag ute och rider nu för tiden sitter jag oftast (hehe) och bara tänker på vilka vinklar jag hade kunnat ha här och vart ljuset är som bäst och jag är långt ifrån bra på speciellt ljus osv, ljuset är inte min starka sida. Men jag övar varje dag. Jag åker ut och kameran hänger med överallt nu har jag för tillfället ingen laddare men den skickades idag så den kommer väll på typ måndag (?) så då blir det ladda kameran och ut ! 
 
Jag har folk runt omkring mej som kan fotandet på ett annat sätt än jag och jag är inte rädd för att prata om kameror med folk, jag kan lätt hamna i samtal om just kort osv med folk. Detta är en hobby som jag inte förstår att jag har vart utan innan! Att sedan kolla tillbaka på bilder från förr så usch men visst alla har sånna där dagar som allt går skit.
 
Men återgå till det första! Jag förstår verkligen inte hur man kan sitta, ta en bild som är brusig och suddig och sedan säga jag är fotograf för jag har en systemkamera. Och att dom får så mycket beröm för att dom är bra? Visst man ska alltid uppmuntra folk och inte trycka ner dom men att försöka att få dom att förstå att dom inte är fotografer för att dom har en systemkamera för det gör så ont att se folk som har slitit häcken av sej för att få ihop till kameran, ha stått ute i timmar och bara fotat och sedan är dom skit bra och knappt få något för det medan man ser andra få sina kameror i födelsedags present, gå ut i några minuter och sedan kalla sej fotograf? 
 
nej men hej jag är fotograf, kolla vilket mästerverk jag gjorde här!
 

Okej nu ska jag nog andas lite, börjar bli lite överdrivet drygt osv! ;) Folk får ju inte bli rädda för mej! ;) haha 
 
/Felicia

Kommentarer
Postat av: anonymis

bara för att du är en sån bra fotograf?

Svar: jag är inte fotograf, jag är inte bra ens, jag tränar ! Jag låter det ta sin tid och tänker inte kalla mej fotograf förrens jag JOBBAR med det! :)
felicia kvist

2012-07-14 @ 13:18:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0