Dagar då allt skiter sej.

Alla måste få ha sånna där dagar då man inte riktigt är på topphumör, man kanske har ont någon stans man mår helt enkelt inte 100% bra och ger inte allt på varken träning eller tävling! En sån dag hade jag idag! Mycket som snurrar runt i min hjärna och nu ska jag verkligen skriva vad jag tycker!
 
jag kan verkligen inte räkna till hur många gånger jag har hamnat på en skvallerdv osv, mamma har försökt att få mej att sluta med speciellt dv, men jag vill inte. Varför vill jag inte det? jo för att varje dag som går, desto mer lär jag mej! Jag lär mej att ta saker på rätt sätt, jag lär mej att skriva på rätt sätt och jag lär mej vad som är rätt och fel! Genom tiden har jag verkligen mognat, jag vill inte släppa det nu. jag vill mogna mer! 
 
Det sjukaste med internet är att jag har blivit van vid att få skit, att bli uthängd för saker som inte är sant! vad är det man brukar säga, om folk snackar skit om en bakom ens rygg betyder det att man har kommit längre fram än dom, eller hur är det? Jag har fått höra att jag rider dåligt, jag rycker i munnen, jag sågar ner hästarna, jag är en idiot, jag har för stora mål och vet ni vad jag tycker om det? patetiskt. Ska jag sitta och ta skit av andra som aldrig har sett mej och mina hästar, aldrig har pratat med mej? Eller ta skit från folk som sitter bakom sin skärm och slänger ur sej massor av saker som dom aldrig skulle våga säga IRL!? Jag har helt enkelt slutat att bry mej, jag har mina tränare och min familj och om en kompis vågar säga vad dom tycker så här öga mot öga, då lyssnar jag. 
 

Folk försöker låta smarta och sitter där hemma och kollar lite och vips så helt plötsligt så blev jag en djurplågare för att jag vill komma till SM en dag? Sedan försöker man prata med dom och då ändrar dom allt till att jag har sagt att jag ska rida SM iår och tillslut så ändrar dom allt och slänger ur sej lite ord som idiot osv när man har försökt ta samtalet lugnt och sansat på ett moget sätt, varför? Jo för att det inte är sant det dom säger! 
 
Om det är något man undrar är det bara att fråga, om det är något ni inte riktigt vet om det är sant, börja inte tro på det då? Prata med personen det handlar om eller låt det bara vara. Jag skulle lätt kunna ringa till er och prata med er istället för att sitta och skriva massor för det kan bli så himla fel. Man fixar en egen uppfattning om det hela som kanske är helt åt skogen, men ändå håller man fast vid det! Eller..? nej. Man pratar med personen. man lyssnar på den det handlar om och ställer dom frågor man undrar! 
 
Sen att sitta och skriva en massor om tex Nellie Berntsson att hon rider dåligt osv, det är nätmobbning! Men folk idag tror att det är att säga sin åsikt på ett snyggt sätt, då sätter man fan i halsen! Alla kan inte sitta och säga sin åsikt om allt hela tiden, jag beundrar Nellie att hon inte tar åt sej och att hon har kommit till SM! Jag kanske inte älskar Nellies sätt att rida men jag kan inte missunna Nellie SM platsen, det är hon säkert värd! Jag har ju inte pratat med henne så jag vill inte säga för mycket? Jag har sett henne en gång IRL sen har jag bara sett henne över internet och på Elvis så rider hon jäkligt snyggt och samma sak på isabellas häst, sen är Bellman lite som han är och jag tror att Nellie vet vad hon gör, hon behöver nog inte höra vad hon gör fel av massa anonyma personer, jag lovar!
 
/Felicia

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0